maandag 25 januari 2016

Herontwerpen: divergeren vanuit een eerste ontwerp idee

in de visie van mijn opleiding staat:
We werken vanuit het concept van ‘blended learning’. Dit betekent dat we gebruikmaken van een mix van contactonderwijs, multimedia en ict-toepassingen (e-learning) én binnen- en buitenschools leren. Hiermee spelen we in op de kenmerken van de huidige generatie jongeren.

In de praktijk is hier nog weinig van terug te zien. Ons hele onderwijs is opgebouwd uit contact onderwijs. Er worden geen dgitale onderwijs tools gebruikt. Als er al wat wordt gebruikt dan gebeurt dat in een contactmoment. Bijv. (kahoot). In het kader van het nieuwe curriculum moeten er keuze delen worden aangeboden. Omdat ik een keuze deel ga schrijven (kwetsbare ouderen in acute en kortdurende opname situaties) wil ik gaan kijken naar de mogelijkheden van blended learning bij onze studenten. Dit keuze deel moet een studiebelasting van 240 uur gaan vullen. Te veel voor alleen maar contactonderwijs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten